Reguli de amplasare și prezentare a băuturilor alcoolice

Reguli de amplasare și prezentare a băuturilor alcoolice

Categoria de mărfuri - băuturi alcoolice are un loc special în magazinele alimentare. Aceste produse sunt implicate activ în formarea imaginii magazinului și au o pondere semnificativă în volumul cifrei de afaceri.

Experţii companiei “ViTRA” au identificat o serie de factori ai mediului intern al magazinului, care pot determina creșterea  vânzărilor de alcool:

În primul rând, regula de "grupare".  Un fel de produs este expus împreună cu un produs asemănător. Este necesar să se împartă toate rafturile în "rafturi pentru vin", "rafturi pentru băuturi tari", "rafturi pentru băuturi de elită". Berea și băuturile alcoolice slabe trebuie să fie grupate separat.

Important pentru vinuri si spumante să se faca divizarea“după producător”.  Singurul lucru care trebuie de reţinut este că, şampania şi vinurile spumante trebuie să se prezinte individual pe o unitate verticală. Restul vinurilor trebuie aranjate după țările producătoare de vin, de asemenea pe blocuri verticale. Mergem mai departe! În cadrul subgrupurilor, vinurile sunt aranjate cel mai frecvent după marcă, iar în interiorul brandului sunt deja aranjate vinurile roşii-albe.

Rafturile pentru vin nu ar trebui să fie grele, late și prea înalte, deoarece dacă cumpărătorului îi este dificil sau incomod să ia produsul de pe raft, este puțin probabil ca el să viziteze din nou magazinul. Nici adâncimea raftului nu ar trebui să fie prea mare, pentru că fiecare sticlă de vin bun trebuie să fie prezentată în mod individual.

Experiența bogată a echipei "ViTRA" relatează faptul că sistemul de rafturi Columbus respectă în totalitate cerințele menționate mai sus.

Numărul optim de poliţe pentru  rafturile de vin - patru sau cinci. Poliţa inferioară poate fi utilizată ca depozit pentru vinuri mai ieftine - în funcție de abordarea managerială al magazinului. Pentru a evidenția soiurile de băuturi alcoolice de elită, comercianții cu amănuntul folosesc  rafturi speciale pentru prezentare. Astfel de rafturi, de obicei, nu oferă condiții speciale de păstrare (nu oferă suport pentru intervalul de temperatură specificat), dar subliniază individualitatea produselor.

În al doilea rând, regula "cele mai bune produse în cel mai bun loc". Acest lucru înseamnă că cel mai benefic  ar fi să punem mărfurile la nivelul ochilor. Poliţele superioare – vinuri de elită. Poliţele inferioare -  pentru aranjarea vinurilor ieftine.

Un element important al prezentării  reușite a produselor este aranjarea pe zone folosind plăcuțe  speciale care indică țările producătoare. Sortimentul principal este adesea prezentat pe rafturi metalice standard, sunt exceptate însă, băuturile exclusive. În cazul în care magazinul este destinat clienţilor de rang înalt, departamentul de alcool, cel mai probabil, este echipat cu rafturi din lemn.

Un alt factor dominant este localizarea zonei. Efectul principal îl oferă chiar locația, prezentarea corectă a produselor rezolvă problema doar parțial. Localizarea zonei de alcool determină în mare măsură traseul clienților prin magazin. Potrivit experților, localizarea corectă a punctelor principale și suplimentare de vânzare a alcoolului poate ridica cifra de afaceri pe metru pătrat de spațiu de vânzare cu amănuntul și consolida punctele slabe pe suprafaţa de tranzacționare. Să începem cu principalele puncte de vânzare a alcoolului. Nereușită poate fi considerată ocuparea zonei în prima parte a sălii, suprafaţa apropiată de intrare și de casele de marcat. De exemplu, în cazul în care în zona aproape de intrare, lângă alcool este plasată şi mâncarea de tip fast-food, există riscul de respingere a produselor magazinului de către gospodine, care sunt interesate de produse alimentare sănătoase pentru membrii familiei.  În unele magazine este nevoie de a organiza un traseu scurt pentru clienții bogați și clienții care se confruntă cu lipsa de timp, în cazul în care există cele mai avantajoase produse pentru magazin. Dar, pe acest traseu ar trebui să existe şi alte produse suplimentare, nu doar băuturi alcoolice. Un impact negativ asupra vânzărilor în magazin poate avea amplasarea băuturilor alcoolice, sucurilor şi a băuturilor răcoritoare într-un singur loc. Nu este bine să plasaţi departamentul de alcool de elită în zone ale fluxului intens de clienţi, deoarece acesta reduce vânzările de băuturi alcoolice mai scumpe, cumpărătorul necesitând timp pentru a se gândi şi a lua decizia de cumpărare. 

Experiența specialiștilor de la ViTRA" cu departamentele de băuturi alcoolice a arătat că prezența brandurilor recunoscute, sticlelor pentru cadouri și seturilor, ridică în mod serios reputația magazinului, și, în unele cazuri, "funcționează", nu atât de mult pentru vânzarea acestor mărci, ci ca suport al vânzărilor băuturilor din clasa-econom. Studiile privind selecția băuturilor alcoolice, arată că reputația magazinului ocupă unul dintre primele locuri printre factorii importanți pentru consumatori, astfel încât poliţa superioară a rafturilor din departamentul băuturilor alcoolice trezeşte încrederea clientelei că în acel magazin nu se vând băuturi de proastă calitate sau contrafăcute. În același timp, în cazul în care grupul de bază de cumpărători ai magazinului – sunt persoanele cu venituri medii sau sub medie, băuturile alcoolice de elită și brand-urile, nu trebuie să fie localizate în capătul suprafeţei de vânzare. Aceasta poate provoca divergenţe, din moment ce aceste mărfuri sunt mult mai scumpe decât cele care sunt orientate grupului de bază de clienți. Astfel de mărci pot fi afișate, dar în ambalaje mici, pentru a trezi dorința de a se bucura de o băutură pe care o bea publicul cu posibilităţi mai mari. Atunci când deschideţi un magazin specializat în băuturi alcoolice, un fel de "magazin în magazin", cu un design adecvat, este de asemenea important să se ia în considerare veniturile principalelor grupe de consumatori. În cazul în care magazinul nu este poziționat ca fiind unul scump sau de brand, votca de clasa econom, vinurile ieftine pot fi plasate chiar la intrarea în zona şi trebuie să fie vizibile din sală, pentru ca în mintea consumatorilor să nu se formeze instantaneu impresia de preţuri exagerate. Uneori cumpărătorii se abțin să cumpere băuturi mai scumpe (și mai profitabile pentru magazin), din cauza veniturilor medii şi sub medie sau din neştiinţă , astfel încât zona de băuturi alcoolice are nevoie de instrumente de navigație, care să atragă atenția clientelei și să stimuleze achizițiile din impuls.

Rolul principal ale unei achiziții din impuls şi în coordonarea traficului de clienți o au rafturile de tip insulare. Acest tip de rafturi prezintă interes pentru clienţi pentru că stochează mărfurile sub forma unor puncte suplimentare de vânzare: oferte speciale, consum comun. Locurile în capătul sălii pot fi ocupate de furnizorii care îşi doresc şi achită pentru zonele-promo. În magazinele de tip tejghea este de dorit să se organizeze puncte suplimentare pentru plasarea băuturilor alcoolice în departamentele de carne, peşte, caşcaval. Pentru organizarea unor astfel de puncte este posibil să se ia în considerare furnizorii de echipamente, care, prin caracteristicile sale satisfac nevoile magazinului. În cazul în care punctele suplimentare de vânzare a băuturilor alcoolice nu au fost prevăzute în planificarea suprafeţei comerciale, poate fi dificilă crearea acestora fără să se deterioreze condițiile de circulaţie pentru cumpărători, precum și fără riscul de deteriorare a bunurilor.

Experții ViTRA vă așteaptă la adresa str. Uzinelor 4, Chișinău, pentru a alege rafturile potrivite pentru magazinul dvs . Pentru mai multe detalii, sună la nr. de telefon: 022 944 955.          

Vitra © 2024